Refleksioon

Minu eesmärk õpilepingus ainele „Õpikeskkonnad ja võrgustatud õpe“ oli omandada vajalikud teadmised ja praktilised oskused erinevate õpikeskkondade loomiseks ja kasutamiseks. Ma sain väga palju uusi teadmisi ja oskusi õpikeskkondade kasutamiseks ja ka loomiseks. Minu teine eesmärk oli neid kohe võimaluse korral kasutada oma töös. Ka see sai täidetud. Ma lõin Google Classroomi oma kolleegiga eesti keele õpetamise jaoks oma klassi, kus saame mõlemad seda täiendada ning andsime ligipääsu ka vanematele, nemad saavad vaadata, mida oleme õppinud ja teinud. Lisaks sain kasutada tehisintellekti keele õppe toetamisel, kui oli vaja pildi materjali sõnade ilmestamiseks, lasime selle tehisintellektil koostada.

Kuidas ma kavatsesin oma eesmärgid saavutada ja kas seda ka tegin?

Olla kohal igas loengus õnnestus mul päris hästi, haigestumise tõttu olin ühes loengus zoomi kaudu. Ajaplaneerimisoskus oli kohati küll väljakutse, kuna teiste loengute ülesanded ja grupitööde rohkus ei tahtnud kuidagi kalendrisse sobituda ning tihti tuli ette väga hilisõhtuseid zoomi kõnesid gruppidega. Julgus küsida, kui midagi jääb arusaamatuks jäi mulle kohati siiski arengukohaks, kuid neid hetki õnneks ei olnud palju.

Milliseid vahendeid ma planeerisin kasutada eesmärkide saavutamiseks ja kuidas mul läks?

Ma õppisin juurde mitmeid arvutikasutamise oskusi, kasutasin ka pliiatsit ja vihikut nii nagu planeerisin. Õppisin postituste tegemise käigus aina enam kasutama ka erinevaid võimalusi WordPressis. Kasutasin enda õppimiste visualiseerimiseks Figma keskkonda. Õppisin väga palju teistelt kursusekaaslastelt. Artiklite lugemistega sain arendada endas inglise keele oskust ja haridustehnoloogia terminid said aina tuttavamateks erinevates artiklites. Otsisin ka ise Scholari kaudu erinevaid artikleid teemale vastavalt.

Kas ma saavutasin oma eesmärgid ja kuidas hindan oma saavutusi?

Suutsin kodused tööd esitada tähtajaks. Ma sain väga palju uusi teadmisi. Kõikide oma postitustega ma väga rahule siiski ei jäänud, sest tean, et mõnel hetkel oleksin suutnud ka paremini aga ajapuudus ning kogu õppekava koormus kahe töökoha kõrvalt oli see mis pani realistlikumate silmadega õppimisele lähenema ning enda säästmise peale mõtlema.

Mis minu jaoks väga hästi töötas oli aine hübriidsus, et oli loengu vormi, oli võimaldatud Zoomi, oli inviduaalset lugemist ja postituse tegemist, oli teiste töödega tutvumist/kommenteerimist, oli grupitööd, kõik materjalid olid ühest kohast leitavad. Huvitavaks ja ka pisut ärevaks tegi õpimärkide saamine, kuid see oli siiski hea ja uuenduslik tagasiside vorm õppijale. See motiveeris järgmisel korral alati natuke rohkem püüdlema. Teadmine, et iga postituse juurde on oodata Juho kommentaari, mis pani vahel artiklit uuesti läbi lugema ja ka teiste positustega tutvuma ja endas kahtlema ning lisa uurima andis tegelikult juurde veel rohkem teadmisi. Mul oli väga tore grupp, kellega koos õppisin väga palju ning koostöö sujus meil väga hästi.

Millega pean veel vaeva nägema on kohanemine uute õppemeetodite ja avatud õppe vormidega. Kui väga paljud ained samaaegselt grupitöid tegid, siis tekkis tahtmine tavalise õppejõu loengu, vihiku ja pastaka järgi ehk soov rännata ajas tagasi. See tunne oli siiski ajutine ning tegelikult on väga huvitav olnud, raske ka aga enamasti siiski põnev. Ootan juba järgmisi uusi teadmisi ja oskusi, mida omandada.

Koostatud AI poolt.

Lisa kommentaar