Õpileping

Õpileping on koostatud tulenevalt enda hetke vajadustest ja soovidest ning olemasolevatest teadmistest aine “Õpikeskkonnad ja võrgustatud õpe” kohta.

Teema – Mida ma soovin õppida? Mis valdkond?

Soovin õppida tundma erinevaid õpikeskkondi. Soovin rohkem teada saada võrgustatud õppe võimalustest.

Eesmärgid – Mis on minu õpiprojekti eesmärgid? Miks ma tahan just seda teemat õppida? Mis sunnib mind seda õppima?

Minu õpiprojekti eesmärk on omandada vajalikud teadmised ja praktilised oskused erinevate õpikeskondade loomiseks ja kasutamiseks. Soovin oma uusi teadmisi ja oskusi kasutada oma töös lasteaias. Soovin enda jaoks leida head õpikeskkonda, mida annaks kasutada eesti keele õpetamisel. Kui mitte eelkooliealistele lastele siis eesti keele õpetajatele endale õppematerjalide jagamiseks ja koostöö tegemiseks. Vajadus tuleneb enda tööst, kus alustan eesti keele õpetamist lastele. Siiani ei ole leidnud veel väga häid keskkondi enda toetuseks. Võrgustatud õppe võimalustest loodan leida lahendust, kuidas hoida organisatsioonis koostööd kollektiivis,kui ees on tulemas lasteaia rühmade kolimine erinevatele asenduspindadele.

Strateegiad – Kuidas ma kavatsen oma eesmärgid saavutada? Missugused tegevused ma pean läbi viima ja mis järjekorras?

Annan endast parima, et olla kohal igas loengus. Parandan oma ajaplaneerimisoskust. Pean kinni tähtaegadest, et tööd ei kuhjuks. Julgen uurida, küsida lektoritelt ja kursusekaaslastelt kui miski jääb arusaamatuks. Püüan leida ja luua seoseid oma ELU projektiga “Interaktiivsed õpilood eesti keele õppe toetamisel”. Praktiseerin õpitut koheselt.

Vahendid/ressursid – Missuguseid vahendeid ma kasutan eesmärkide saavutamiseks (inimesed, materjalid, tehnoloogia)? Kuidas ma neile ligi pääsen?

Oma eesmärkide saavutamiseks täiendan/õpin juurde arvutikasutamise oskusi. Kasutan ka pliiatsit ja kaustikut, kuna minu jaoks on läbi kirjutamisel ja visuaalse pildi loomisel teadmisi kinnistav efekt. Õpin teistelt kursusekaaslastelt ja teiste kogemustest. Uurin, otsin ise materjale internetist. Arendan endas inglise keele oskust kursusega, et mõista veel paremini ingliskeelseid teaduslikke artikleid. Püüan saadud teadmisi ja oskusi kohe kasutada, sest minu jaoks kõige parem õpiviis on ise kohe järgi proovida/katsetada.

Hindamine – Kuidas ma tean, et ma olen oma eesmärgid saavutanud? Kuidas ma hindan oma saavutusi? Mis tõestab seda?

Esmane hindamine on tähtajaks esitatud kodused tööd. Järjepidev eneserefleksioon, kuidas olen ise rahul oma saavutatuga. Teiste kursusekaaslaste tagasisidest saadud hinnangud. Mul on välja valitud oma vajadustele kõige paremini sobivad õpikeskkonnad. Ma praktiseerin saadud teadmisi ja oskusi oma töös.

Kursuse lõpus kirjutan õpilepingu põhjal refleksiooni.

Refleksioon – Mis minu jaoks töötas ja mis mitte? Miks? Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema? Mis on minu tugevad ja nõrgad küljed? Mida ma peaksin järgmisena tegema?

Lisa kommentaar